Kenapa Rawatan Ivf Sangat Terkenal Pada Zaman Ini?

Kenapa Rawatan Ivf Sangat Terkenal Pada Zaman Ini?

Pada masa dahulu, kalau ada pasangan yang tidak dapat mengandung, perkara ini biasanya adalah memerlukan  dan sentiasa dijadikan topik yang diketawa oleh orang lain. Tetapi, keadaan ini juga telah kurang pada zaman sekarang.

Oleh sebab kecangilan teknologi sekarang, masalah yang tidak subur bukanlah perkara yang sangat menyusah, terdapat banyak pasangan telah menerima rawatan ivf  dan berjaya mendapatkan peluang hamil.

Pasangan yang menghadapi masalh tidak subur biasaya akan memilih merawat doktor sekarang, ini adalah banyak berbeza daripada zaman dahulu.

Bagi zaman dulu, orang yang ada masalah ini biasannya akan bersembunyi dalam rumah dan mereka juga takut orang lain tahu bahawa perkara mereka. Mereka percaya perkara ini adalah tidah baik dan mungkin adalah terhadap dengan kepercayaan agama mereka.

ivf malaysia

Pada zaman sekarang, terdapat banyak pasangan yang tidak malu mengakui mereka ada menerima rawatan kesuburan. Kadang-kala, pasangan-pasangan macam ini adalah contoh bagi pasangan yang tidak dapat bergandung, mereka akan menjejak kaki pasangan yang berani ini merawat ke klinik rawatan kesuburan.

Datuk Siti Nurhaliza yang berhamil empat bulan juga telah mengakui beliau ada menerima rawatan ini dalam berita terkini. Beliau telah cakap “Saya okay untuk berkongsi, kenapa nak rasa malu?”.

 Selepas perkataan beliau ini telah memotivasi banyak wanita lebih berminat untuk mengetahui apa itu ivf.  Pengalaman ivf yang dikatakan oleh Datuk telah berjaya memberi peluang wanita Malaysia ingin berkongsi dengan orang lain.

Kalau anda juga menghadapi masalah ketidaksuburan, anda perlulah membaca artikel ini sekarang. Artikel adalah memberikan tips ivf yang penting untuk anda lebih mengetahui apakah manfaat rawatan ini. Kunjungi laman web IVFku untuk maklumat lebih lanjut.

Rawatan untuk semua jantina

Salah satu manfaat rawatan ivf  ini adalah membuka untuk semua jantina. Tanpa kira anda adalah wanita yang ada masalah mengamil atau lelaki yang mengadapi kekurangan sperma, rawatan ini boleh menyelesaikan kedua-dua masalah ini.  Oleh itu rawatan konsep ini boleh membawa kabahagiaan kepada banyak pasangan.

Memeliharan kesuburan wanita

Rawatan ini merupakan satu penebusan bagi wanita yang sibuk dalam pekerjaan. Wanita yang menerima rawatan ini dapat menjalankan pembekuan telur mereka dulu untuk mengelakkan menghamil.

Baby growth spurts - BabyCenter

Terdapat banyak klinik rawatan kesuburan ada memberikan rawatan bagi wanita yang ingin menjalankan pembekuan telur. Kalau anda juga berminat, nasihat yang diberikan adalah anda perlulah semak reputasi klinik anda yang ingin pergi dahulu, sebabnya banyak perkara penipuan berlaku sekarang.

Mengelakan penyakit genetik

Bagi wanita yang berumur lebih tinggi, masalah chromosomal keabnormalan biasanya akan berlaku dan ini akan menyebabkan embrio genetik yang tidak normal. Wanita yang ada penyakit ini akan gagal untuk implan atau membawa kepada gangguan awal atau keabnormalan pada bayi mereka.

Masalah ini dapat diselesaikan dengan menggunakan saringan genetik pra-implantasi. Rawatan harga ivf di Malaysia yang macam ini jugalah akan lebih tinggi  daripada rawatan biasa.  Tetapi rezeki bagi kaedah ini juga rendah, dan kadar kerjayaan ivf berjaya jugalah akan lebih tinggi pada masa hadapan. Penyakit genetik keluarga juga dapat dihapuskan dengan kaedah ini.

Memilih embrio

Rawatan juga ada satu manfaat bagi pasangan adalah mereka boleh memilih embrio yang terbaik dan sihat. Pasangan yang menerima rawatan ini akan mendapatkan peluang untuk mempunyai bayi yang mereka ingin.

Rawatan ini memberikan harap bagi wanita yang hendak mempunyai satu bayi lelaki atau bagi lelaki yang hendak mempunyai satu bayi perempuan.

rawatan ivf

Peluang hamil bertambah

Bagi wanita yang tidak ingin mencari suami tetapi hendak satu kanak, rawatan Ivf dapat membantu mereka mencapai hasrat ini. Perkara yang anda perlu buat hanya merawat ke klinik kesuburan dan mencari doktor yang memberi rawatan ini.

Anda boleh bertanya dengan doktor klinik bahawa sesiapa yang ingin menderma sperma mereka kepada anda.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *